Få hurtigt målt kundetilfredsheden på stedet

Du har sikkert allerede set dem rundt omkring i diverse supermarkeder, tøjbutikker eller andre steder, hvor kundeservice er en vigtig faktor. Ofte som en lille stander eller sat til væggen. Her kan man som kunde trykke på den knap, som er tilsvarende ens kundetilfredshed ud fra forskellige smileyer. Dette system er super enkelt og kan give hurtige resultater. Du får svarene med det samme og lige på stedet efter en kundes betjening. På denne måde kan den umiddelbare opleves fanges og derved bruges til videre udvikling. Det er efterhånden næsten blevet et must. Så vær med og mål kundetilfredsheden på stedet. Du får herved den hurtigste respons fra dine kunder. En respons du helt sikkert kan bruge og tage med videre.

 

Derfor skal du måle kundetilfredsheden på stedet

Mange tilsender spørgeskemaer efter et ophold eller andre kundeservices. Problemer her er at kunderne måske kan have glemt et par ting og måske er kommet over oplevelsen og følelsen på stedet. Derfor kan en måling af oplevelsen for kunden nu og her også være rigtig god. Denne form for måling kan let indsamles. Ved brug af de rette remedier skal du blot opstille udstyr og gå i gang. Grunden til at måle på denne måde er for at få et indtryk af kundernes umiddelbare reaktion og opleveles. For nogle kunder kan det her være misvisende men generelt kan det give et billede af stemning og humør hos kunderne, idet de forlader en og efter en given service. Derfor kan denne data være vigtig for dig, da det giver en fornemmelse heraf.

 

Måling af kundetilfredsheden på stedet er også let for dig

Som kunde er det let lige efter oplevelsen af trykke på vej ud, hvordan det var. Men også for dig som yder en service, er det let at indsamle disse data og måle kundetilfredsheden. Du finder her gode hjælpermidler til indsamlingen af data. Også opbevaring af data er her inkluderet, så at det er sikret at blive opbevaret på en sikker måde. Systemet er også sikret, så at alle data kommer med selv i tilfælde af at internettet svigter. Derfor er det blot at stille det hele op. Det giver herefter hurtige resultater som er let anvendelige. Hele arbejdet gøres via et online system, hvor du blot skal tjekke og kigge på den indsamlede data. Så er det bare at komme i gang.

 

 

Bliv ekspert på Amazon

Internethandlen slår rekorder år efter år. I takt med internettets udbredelse har mange mennesker set mulighederne til at sælge til et globalt marked direkte fra computeren. Det har gjort, at det er blevet langt nemmere for os som forbrugere at få varer fra hele verden – ofte til en langt lavere pris end vi ville have betalt herhjemme med vores moms og skattesatser.

Et af de bedste eksempler på en forretning der har draget fordel af internethandlen er Amazon. Amazon startede som en online bogforretning, hvor du kunne købe bøger og få dem tilsendt, i stedet for at bevæge dig ned i bogforretningen.

Inden længe begyndte de så småt at udvide sortimentet og i dag har de mere end 550.000.000 produkter på deres hjemmeside, hvor størstedelen er tøj, sko og smykker, efterfulgt af køkkenartikler og bøger. Og skal du være en del af det, kan det være fornuftigt at “teame up” med et hold af Amazon eksperter.

Amazon er den største onlineshop i verden, men har endnu ikke en dansk afdeling. ”Endnu” er det vigtigste ord, da Amazon er ved at åbne i Danmark, og alt andet lige er på det danske marked inden udgangen af 2018, og muligvis allerede efter sommerferien spår enkelte eksperter.

Hvorfor er det vigtigt at kende Amazon?

Da Amazon er den største onlineshop i verden, er det relevant for alle at kende den. Forbrugere kan drage stor nytte af den, da de kan få billigere ting fra hele verden, da Amazons enorme lager og stordriftsfordele sikrer de laveste priser på markedet.

Forretninger skal derimod frygte Amazon. Hvis ikke de danske forretninger er klar til at tilpasse sig denne gigant af en virksomhed, risikerer de at Amazon snupper deres markedsandele lige foran næsen på dem.

Det hele er dog ikke skidt for de danske virksomheder. På Amazon kan alle sælge deres produkter, herunder også virksomheder, som kan afsætte deres varer gennem platformen. For mange virksomheder åbner dette helt nye døre til ukendte eksportmarkeder, som de får adgang til gennem Amazon.

At begå sig på Amazon kræver dog stor viden omkring platformen, algoritmerne der bliver benyttet på siden, og hvordan man skal opsætte sin annonce. Amazon viser de bedste produkter først, præcis ligesom Google for søgemaskinerne. Derfor er det vigtig at blive vist på side 1, og helst i toppen, da det er de færreste der bladrer flere sider af produkter igennem, før de vælger at købe.

Ikke at være klar til Amazons indtog svarer til ikke at være klar til Y2K.